ای ام اس و ایکس بادی؛ آگاه سازی اهالی ورزش

دستگاه ای ام اس ems یونیک پالس

فرق ای ام اس (EMS)  و ایکس بادی XBODY

از تفاوت ای ام اس و ایکس بادی خبر دارید؟ آگاهی اوقات به اشتباه این دو کلمه به جای یکدیگر استفاده می شود، در حالی که ای ام اس نام یک متد تمرینی نوین و ایکس بادی نام یک برند است. در دنیای مدرن امروز متد تمرینی پیشرفته ای به نام ای ام اس رشد خوبی در بسیاری از کشورها داشته است و در کشور ما نیز طرفداران خودش را در بحث ورزشی، لاغری، پزشکی زیبایی دارد. البته کاربرد ای ام اس بسیار گسترده است و صرفا برای کاهش چربی سوزی استفاده نمی شود.

ای ام اس چیست؟

قبل از بررسی تفاوت ای ام اس و ایکس بادی، خوب است به معرفی اولیه این تکنولوژی بپردازیم. ای ام اس مخفف کلمه انگلیسی (Electrical muscle stimulation (EMS متدی تمرینی برای تحریک عضلات به وسیله پالس های الکتریکی ای ام اس است. الکترودهای کوچک روی پوست قرار می گیرد و تکانه های الکتریکی به سمت عضلات هدف حرکت می کنند. با تحریک عصب مرکزی، عضلات دچار انقباض غیرارادی می شوند. از مزایای دستگاه ای ام اس می توان به فعالسازی عضلات عمقی اشاره کرد که تحریک آن ها با تمرینات ورزشی معمول و سنتی بسیار سخت است. برای آشنایی بیشتر با ای ام اس میتوانید مقاله ما با نام ای ام اس (EMS) چیست را مطالعه فرمایید.

چرا ایکس بادی به جای ای ام اس (EMS) صدا زده می شود؟

به دلیل محبوبیت زیاد ای ام اس برندهای متعددی در زمینه تولید آن فعالیت دارند. به همین خاطر، هر کدام از این برندها اسامی اختصاصی برای این دستگاه در نظر می گیرند. ایکس بادی اسم یکی از شرکت های تولید کننده ای ام اس است که در کشور ما نیز محصولات خود را عرضه می کند. به همین دلیل، برخی ها به اشتباه دستگاههای ای ام اس را با نام ایکس بادی صدا می زند و این کار کاملا اشتباه است!

برندهای بسیار خوب دیگری نیز همانند محصولات ای ام ای یونیک پالس در کشورمان بسیار مطرح هستند و محصولات آن ها بسیار با کیفیت شناخته می شوند. بیشتر مربیان نیز با دانش و اطمینان کافی به سراغ این برند های مطرح شده می روند.

جالب است بدانید اشتباه گرفتن نام ای ام اس با برندهای سازنده این دستگاه فقط در کشور ما دیده می شود. زیرا تبلیغات فضای مجازی غیر قابل کنترل است و برندهای تجاری سازنده دستگاه ای ام اس از این فرصت سو استفاده کردند و در تبلیغات و تراکت های خود حتی نامی از این روش تمرینی نیاوردند!

این اشتباه گاها در بین مربیانی که اطلاع خاصی از این روش تمرینی ندارند نیز رخ می دهد و حتی آنان از تفاوت ای ام اس و ایکس بادی بی خبرند.

یکی از مشکلات این موضوع نبودن اطلاعات به زبان فارسی است. شما می توانید با برقراری تماس با مجموعه ما هر گونه اطلاعاتی در زمینه تمرینات ای ام اس و تمرینات تخصصی این متد ورزشی در زمینه قهرمانی ، پزشکی، مدیکال و ریکاوری های مختلف ورزشی دریافت کنید.

تبلیغات دروغین ای ام اس

تبلیغات بیش از حد برخی برندها باعث شده است این متد تمرینی صرفا برای چربی سوزی معرفی شود. حتی تبلیغات فیک در صفحات مجازی بسیاری از مسائل علمی مربوط به این رشته را زیر سوال برده است. در بعضی مواقع مسائل ضد و نقیضی مطرح شده است. برای مثال، بسیاری از باشگاه ها و استدیوهای ای ام اس بنرهای تبلیغاتی خود را با این عنوان ” سوزاندن ۱۰۰۰ کالری در ۲۰ دقیقه” طراحی می کنند. اگر کمی تفکر کنید رسیدن به این هدف دور از تصورات و استانداردهای روز دنیا است.

تغییرات بعد از یک ماه تمرین با ای ام اس (EMS)

بعد از یک ماه شروع تمرین استاندارد با ای ام اس متوجه تغییرات بدن خواهید شد. روند تغییرات شامل امادگی بدنی، کاهش سایز و بهبود متابولیسم بدن … است که در این موارد می توانید با کارشناسان و مربیان بین المللی ما در تماس باشید. یکی دیگر از اشتباهات رایج در مورد اسم ای ام اس این است که مردم آن را با نام لباس های تمرینی نام می برند. البته این تا حدودی درست است، اما این متد تمرینی بسیار خوب اسم مخصوص به خودش را دارد و همه دنیا آن را با نام ای ام اس می شناسند!

متدهای تمرینی ای ام اس مانند تی ار ایکس و دیگر متدهای تمرینی قابل استفاده برای تمام سنین، از مبتدی تا پیشرفته است. هر فردی در هر شرایطی می تواند از این تکنیک به نحوه احسن سود برده و بهترین نتیجه را در بدن خود مشاهده کند.

حال که با تفاوت ای ام ای و ایکس بادی آشنا شدید، به ذهنتان بسپارید تمرینات ای ام اس را با نام خود صدا زنید و بهتر است به جای لباس های تمرینی، لباس های  ای ام اس را بیان کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *